- آموزش صادرات
- بورس
- اخبار
- قوانین تجارت
- قوانین ثبت بنگاه تجاری
- دانش بنیان
- نانو فناوری
- معرفی نمایشگاه های جهان
- مهندسی شیمی
- آموزشهای فنی
- نوآوریها
- تبلیغات
- کارآفرینی/استارت آپ
- نشریات الکترونیکی
- مدیریت
- برندینگ
- چهره های کسب وکار
- اقتصاد وسرمایه گذاری
- بازاریابی
- معرفی خدمات
- آموزش کامپیوتر
- شبکه های اجتماعی
- توسعه سایت
- اینترنت
- صنایع وماشین الات
- صنعت حمل نقل
- تجارت الکترونیک
- دام وطیور
- گل های تزئینی واپارتمانی
- دکوراسیون
- معرفی سامانه
دسته ها
به نام خدا
پایگاه خبری شهر آفتاب: آلمان، بهعنوان یکی از قطبهای صنعتی جهان، همیشه نگاه ویژهای به صنعت نمایشگاهی داشته و بر همین اساس میتوان گفت درک اهمیت رابطه تولید با نمایشگاه، این کشور را به بزرگترین کشور نمایشگاهی جهان تبدیل کرده است.
قرار گرفتن آلمان در مرکز اتحادیه اروپا، استقرار بانک مرکزی اتحادیه اروپا در شهر فرانکفورت، ارتباط گسترده با بازارهای جهانی، تجربه ۸۰۰ساله در برگزاری نمایشگاه، گستردهترین فضای نمایشگاهی در جهان با حدود ۶میلیون مترمربع، برگزاری سالانه ۷۰درصد مجموع نمایشگاههای تخصصی جهان، برگزاری همایشها و کنگرههای علمی در زمان برگزاری نمایشگاهها، ارائه اطلاعات شفاف و دقیق به غرفهگذاران و بازدیدکنندگان و برگزاری نمایشگاه در سایر کشورهای جهان از جمله مواردی است که باعث افزایش اعتبار کشور آلمان در صنعت نمایشگاهی جهان شده است.
۲۳شرکت نمایشگاهی برتر آلمان
هرسال ۲۳شرکت نمایشگاهی آلمانی در ۲۳شهر گوناگون این کشور، میزبان بیش از ۱۴۰نمایشگاه بینالمللی در مساحتی افزون بر ۶میلیون مترمربع میشوند. آمارها نشان میدهد مساحت محوطه نمایشگاهی آلمان حدود ۲میلیونو ۸۰۰هزارمترمربع است و همین موضوع سبب شده دست آلمانیها در برپایی رویدادهای گوناگون باز باشد. در این بین ۳مرکز نمایشگاهی فرانکفورت، هانوفر و کلن بزرگترین محوطههای نمایشگاهی جهان را به خود اختصاص دادهاند و همین موضوع سبب شده درآمدزایی بیشتری را با خود به همراه آورند.
علاوه بر رویدادهای داخلی، شرکتهای نمایشگاهی آلمان سالانه میزبان بیش از ۲۴۰نمایشگاه تخصصی در سراسر جهان میشوند و دانش خود را در اختیار تمامی تولیدکنندگان، صاحبان صنایع و بازرگانان سراسر جهان قرار میدهند. برپایی همایشها و کنگرههای گوناگون با حضور کارشناسان، اقتصاددانان و صنعتگران مطرح جهان در زمان برگزاری نمایشگاه از جمله ویژگیهایی است که رویدادهای آلمانی را از سایر رویدادهای جهان متمایز میکند.
۱۰ مرکز مهم
مهمترین مراکز نمایشگاهی کشور آلمان عبارتند از: مرکز نمایشگاهی فرانکفورت(فرانکفورتمسه)، نورنبرگ، دوسلدورف، هانوفر، مونیخ، برلین، کلن، اشتوتگارت، اسن و مرکز نمایشگاهی لایپزیگ. در این میان شرکت نمایشگاهی فرانکفورت یا فرانکفورتمسه بیش از سایرین توانسته برای خود اعتبار کسب کند.
پیشینه برپایی رویدادهای نمایشگاهی در فرانکفورت به بیش از هزار سال پیش بازمیگردد؛ یعنی درست از زمانی که این شهر میزبان رویدادهای دورهای بازرگانی بود. با این حال از تولد غول نمایشگاهی این شهر و همچنین گشایش نخستین سالن نمایشگاهی فرانکفورت فقط حدود یک قرن میگذرد.
نخستین سالن نمایشگاهی شرکت نمایشگاههای فرانکفورت در سال۱۲۸۸خورشیدی(۱۹۰۹میلادی) گشایش یافت. این سالن درحالحاضر در محوطه ورودی قرار گرفته و بهعنوان سالن جشن نمایشگاه مورد استفاده قرار میگیرد. در مجموع این نمایشگاه دارای ۱۰سالن، یک مرکز همایش و یک سالن جشن است و بهعنوان یکی از بزرگترین و مدرنترین محوطههای نمایشگاهی در جهان شناخته میشود.
معتبرترین شرکت نمایشگاهی جهان
شرکت نمایشگاههای بینالمللی فرانکفورت یا همان فرانکفورتمسه امروز بهعنوان معتبرترین و گستردهترین مجری نمایشگاهی آلمان و جهان شناخته میشود. این شرکت درحالحاضر ۳۰شعبه، ۵۵نماینده و بیش از ۲۲۴۴همکار در ۱۶۱کشور جهان دارد. فرانکفورتمسه در سال ۱۳۹۴خورشیدی(۲۰۱۵میلادی) توانست ۱۳۳عنوان نمایشگاهی را در ۵۰مرکز نمایشگاهی جهان و با حضور بیش از ۹۰هزار غرفهدار برگزار کند.
رویدادهایی که ازسوی این شرکت نمایشگاهی برپا میشود، در ۶دسته قطعات خودرو و خدماتپسازفروش، صنعت، ماشینآلات، مواد اولیه و محصولات نساجی، تاسیسات و نورپردازی، صنعت تولید محصولات پروتئینی، دکوراسیون داخلی، لوازم تزئینی و اقلام مصرفی و آلاتموسیقی قابل دستهبندی است.
امکانات مدرن نمایشگاهی و کیفیت رویدادهای این شرکت باعث شده تا نمایشگاه فرانکفورت بهعنوان یکی از معتبرترین برندهای نمایشگاهی جهان شناخته شود. به گفته مسئولان این شرکت، هدف اصلی فرانکفورتمسه از برگزاری نمایشگاه، به نمایش گذاشتن هر یک از شاخههای تخصصی بازارهای موردنظر، بهطور مجزاست. این موضوع باعث میشود بازدیدکنندگان بتوانند دیدی شفاف از وضعیت کنونی و ظرفیتهای موجود جهت توسعه بازارهای مربوط پیدا کنند.
همچنین شرکتکنندگان و غرفهداران ضمن ارائه محصولات و خدمات به مخاطبان حقیقی، هدایت بازار را در دستان خود میگیرند.
رویدادهایی در ۵ قاره
شرکت نمایشگاههای بینالمللی فرانکفورت ضمن برگزاری نمایشگاههای اصلی خود در محوطه مربوط در شهر فرانکفورت، بهمنظور شناخت هرچه بیشتر صاحبان صنایع و بازرگانان، از وضعیت بازارهای هدف در هر منطقه، اقدام به برگزاری نمایشگاههای خود در کشورهای گوناگون در سراسر جهان میکند.
نگاهی به عنوانهای این رویدادها نشان میدهد همه سال ۲۶رویداد در حوزه صنعت خودرو و صنایع مرتبط آن، ۱۵رویداد در حوزه صنعت برق، روشنایی و ساختمانهای هوشمند، ۱۰رویداد در حوزه امنیت، ایمنی و آتشنشانی، ۴رویداد در حوزه تاسیسات، لوله و شیرآلات و سیستمهای حرارتی و برودتی، ۵رویداد در حوزه موسیقی و تجهیزات صدا و تصویر و ۴رویداد در حوزه لوازمخانگی، دکوری و هدایا ازسوی فرانکفورت مسه و... در جهان برگزار میشود.
آرژانتین، کانادا، چین، اتیوپی، فرانسه، هنگکنگ، هند، ایتالیا، ژاپن، قزاقستان، کنیا، کرهجنوبی، مالزی، مکزیک، روسیه، عربستانسعودی، افریقایجنوبی، اسپانیا، تایوان، تایلند، ترکیه، انگلیس، اماراتمتحدهعربی و ویتنام از جمله مهمترین مراکزی هستند که هر سال میزبانی از رویدادهای فرانکفورتمسه را بر عهده میگیرند.
نمونههای موفق جهانی
فرانکفورتمسه در ایران هم میزبان رویدادهای گوناگونی میشود. در این میان نمایشگاه بینالمللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته (میتکس) مهمترین نمونه رویدادهای این شرکت نمایشگاهی در ایران است. رویداد سالانه میتکس که با الگوبرداری از نمایشگاه ۳سالانه گوشت IFFA فرانکفورت آغاز به کار کرده، در طول ۲دوره برپایی توانسته جای خود را بهعنوان فقط رویداد پروتئینی حلال جهان در میان سایر رویدادهای مشابه باز کند. اما اگر قرار باشد نمونه مشهورتری برای رویدادهای صادراتی فرانکفورتمسه عنوان کنیم، بدونشک باید به سراغ اتومکانیکا برویم.
نمایشگاه اتومکانیکا فرانکفورت یکی از موفقترین نمایشگاههای تجاری است که ازسوی شرکت مس فرانکفورت برگزار میشود. این نمایشگاه محلی برای ملاقات فعالان صنعت خودرو و مکانی برای رونق کسبوکار است.
اتومکانیکا فرانکفورت تمام زنجیره عملیات خدمات پس از فروش در صنعت خودرو را از نقطه فروش تا بازیافت و دفع زباله به نمایش میگذارد. اتومکانیکای فرانکفورت بهعنوان بزرگترین نمایشگاه تجاری در زمینه خدمات پس از فروش خودرو، تازهترین نوآوریها و راهحلها در زمینه قطعات، سامانهها، تنظیمات، تجهیزات کارگاهی، بدنه و رنگ، کارواش، فناوری اطلاعات، مدیریت و آخرین خدمات خودرویی را به نمایش میگذارد. امسال نیز به رسم سالهای گذشته رویداد اتومکانیکایفرانکفورت از ۲۰تا۲۴شهریور۱۳۹۷(۱۱تا۱۰سپتامبر۲۰۱۸) در شهر فرانکفورت آلمان برگزار میشود.
شرکت نمایشگاههای فرانکفورت پیشبینی کرده در بیستوپنجمین دوره برگزاری اتومکانیکا حدود ۱۳۳هزار بازدیدکننده از ۱۷۰کشور جهان گرد هم جمع شوند. در این رویداد ۴سالن جدید با محوریت تازههای صنعت خودروسازی، ماشینهای کلاسیک، کارواش و سالن رویدادهای تجاری را میتوان مشاهده کرد.
* مهمترین بخشهای جانبی رویداد اتومکانیکا عبارت است از:
- آکادمی اتومکانیکا: برنامههای گسترده شامل سخنرانیها در زمینه بخشهای گوناگون نمایشگاه
- راهنمای سبز: سمینارهای ویژه محافظت از محیطزیست و استفاده مفید از منابع
- جایزه ویژه نوآوری: اعطای جوایز ویژه نوآوری در زمینه بخشهای گوناگون نمایشگاه
- ویترین تیونینگ و لوازمجانبی: نمایش خودروهای سفارشی و تقویتشده با محوریت شرکت بامو
- رقابت کامیونها: همه چیز درباره کامیونها در سالن ویژه و فضای روباز نمایشگاه
- خودروهای کلاسیک و اصیل: نمایشگاه خودروهای اصیل با موضوع بازسازی، حفظ و نگهداری خودروهای قدیمی
موفقیتهای اتومکانیکای فرانکفورت باعث شده این رویداد از شهر فرانکفورت فراتر برود و هر سال ازسوی این شرکت نمایشگاهی در کشورهای گوناگونی از جمله چین، هند، اماراتمتحدهعربی، روسیه، انگلیس، افریقایجنوبی و ترکیه برگزار شود.
سخن پایانی
نگاهی به فعالیتهای شرکت نمایشگاهی فرانکفورت مسه نشان میدهد این غول نمایشگاهی با استفاده از فناوریهای روز و شناخت دقیق ذائقه مخاطبان خود توانسته یک گام از رقبای خود جلو بیفتد.
فرانکفورت مسه علاوه بر برپایی رویدادهای نمایشگاهی در شهر فرانکفورت، سالانه در سراسر جهان میزبان رویدادهای متعددی میشود.
این همان نکتهای است که فعالان صنعت نمایشگاهی ایران نیز باید سرلوحه کار خود قرار دهند.
برپایی رویدادهای فرامرزی راهکاری است که میتواند به رشد صنعت نمایشگاهی یک کشور سرعت بیشتری ببخشد.
پست شده در: معرفی نمایشگاه های جهان
اولین نفری باشید که این موضوع را می پسندید
