بنام خدادکتر نفیسه ابراهیمی(مشاور کسب و کار)مشاور کسب و کار،مدرس،سخنران,تحلیلگر اقتصادی تجارت بین ال... نمایش بیشتر
بنام خدا
1. به مشتريان بالقوه هميشه با اين ديد نزديك شويد كه به آنها خواهيد فروخت.
2. هميشه به توصيه ديگران درباره سر و وضع و نحوه حضورتان گوش كنيد.
3. اگر مي خواهيد ديگران به حرفتان اعتقاد پيدا كنند اعتماد به نفس داشته باشيد.
4. سخنان خود را ضبط و اشكالات آن را برطرف كنيد.
5. مطالب و مهارتهايي را كه فرا مي گيرد مرتبا مرور و تمرين كنيد.
6. نياز واقعي مشتري را سريعا شناسايي كنيد و آن را برآورده سازيد.
7. به مشتري به چشم يك دوست نگاه كنيد نه به چشم دشمن
8. ممكن است چيزهايي كه براي مشتري اولويت دارد با آنچه شما انتظار داشتيد تفاوت داشته باشد.
9. هرگاه به مشتري قولي داديد به آن عمل كنيد.
10. با هدفمند كردن و برنامه ريزي كردن در وقت و نيروي خود صرفه جويي كنيد.
11. به مشتريان جديد و فعلي به يك ميزان توجه كنيد.
12. پي گيري را در دستور كار خود قرار دهيد.
13. عادت داشته باشيد كه پس از هر فروش به مشتري خود زنگ زده و ببينيد كه آيا رضايت او جلب شده است.
14. لحظه اي تامل كنيد و از ديد مشتري نگاه كنيد كه شركت شما چگونه تماس هاي تلفني را پاسخ مي دهد.
15. براي ترغيب مشتري به خريد مزاياي رايگان و ديگر مزاياي محصولاتتان را به وي گوشزد كنيد.
16. به مشتريان اطلاعاتي را بدهيد كه واقعا نياز دارند.
17. قبل از آنكه به مشتري قولي بدهيد مطمئن شويد كه شركت قادر به انجام قول هاي شما مي باشد.
18. تا آنجا كه ممكن است كوتاه صحبت كنيد. فقط به موضوع اصلي بپردازيد و پاياني مثبت داشته باشيد.
19. تجزيه و تحليل كنيد كه اگر به جاي طرف مقابل بوديد چه كار مي كرديد.
20. از رفتار مخالفت آميز و ستيزه جويانه اجتناب كنيد و با مشتري همفكري كنيد.
21. هرگز از رقباي خود انتقاد نكنيد بلكه سعي كنيد عملكردي بهتر از آنها داشته باشيد.
22. سعي كنيد هميشه جو مذاكرات را دوستانه نگه داريد.
23. مشكلاتي را كه نمي توانيد حل كنيد سريعا با مدير خود در ميان بگذاريد.
24. فارغ از نتيجه اي كه به دست مي آوريد از مشتري به گرمي تشكر كنيد
25. انتقادهاي جدي مشتري را مد نظر قرار داده و از شكست درس بگيريد.
    
اولین نفری باشید که این موضوع را می پسندید        
                            بنام خدا
یک محیط کار مناسب باید فضایی باشد که فرد در آن احساس آرامش و تمرکز کند. به همین خاطر بهتر است قبل از انجام هرکاری اصول اساسی طراحی_داخلی یک اتاق کار مناسب را بدانید. رنگ کردن در و دیوار و ابزار و وسایل در محیط کار به رنگهای خاص، باعث افزایش کارایی فرد در محیط میشود. بنابراین ما باید محیطهای کاری را طوری طراحی کنیم که برای کارکنان و کارگران محیطی جذاب، آرامش بخش و عاری از هرگونه فشار_عصبی و روانی باشد. البته باید بگوییم، رنگهایی که باعث افزایش بهرهوری میشوند به نوع کار افراد بستگی دارند. 
در ادامه به برخی از تأثیرات رنگهای مختلف در محیط کار بر منابع انسانی اشاره میکنیم.
آبی: رنگ آبی، رنگی آرامشبخش است. این رنگ به دلیل تاثیری که بر اعصاب پاراسمپاتیک دارد منجر به پایین آمدن فشار خون و تعداد تنفس میشود و احساس امنیت را در کارمند افزایش میدهد. افزایش تمرکز و بهرهوری، کاهش ترس از عدم موفقیت،کاهش خستگی روانی و جسمی کارمند از دیگر ویژگیهای رنگ آبی است. علاوه بر این موارد رنگ آبی خواص درمانی نیز دارد و برای درمان طپش قلب و بیخوابی و افزایش قدرت دفاعی بدن به کار میرود.
قرمز: رنگ قرمز، رنگی مهیج و شورانگیز است. اگر میخواهید محیط کارتان جذابیت داشته باشد و توجه کارکنانتان را جلب کند، آن را با قرمز رنگآمیزی کنید. این رنگ باعث افزایش فعالیتهای عمومی و احساس رقابت  میشود. خواص درمانی رنگ قرمز شامل کاهش کم خونی و کمبود آهن بدن  است.
زرد : شادیافزاترین و روشنترین رنگ به حساب میآید. این رنگ منجر به خوشبینی، خوشرویی، شادابی و شکوفایی خلاقیت کارکنان میشود. وجود رنگ زرد در محیط كار، به کارمندان کمک میکند که از مشكلات و موانع و تعارضات رهایی یابند.
بنفش: رنگ بنفش باعث کاهش نفرت و خشم و آرام ساختن هیجانات رهاشده میشود. محیط کار بنفش باعث میشود که كارگر یا كارمند به رویاها و چشماندازهای خویش عینیت بخشد. یعنی افكارش را به عمل تبدیل كند. با استفاده از رنگ بنفش در سازمان میتوان به جای ماندن در گذشته، رو به آینده حرکت کرد.
نارنجی: رنگی پرانرژی، چالشی و صمیمی است و باعث نمایان شدن هوش، وفاداری و اعتماد به نفس کارمندان میشود. رنگ نارنجی موجب کاهش افسردگی و افزایش  میزان تمرکز، شفافیت ذهنی میشود.
سبز: رنگی متعادل، متوازن و همدل است. این رنگ باعث همکاری و هماهنگی جسم، ذهن و روح میشود. استرس کارمند را کاهش میدهد و باعث میشود که چشم کارمند خسته نشود و در ساعات کاری کارآمد باشد.
قهوهایی: رنگ قهوهای نمادی از نظم و وفاداری است. قهوه ای حس وابستگی  را در افراد افزایش میدهد و منجر به افزایش تعلق به محیط کار میشود ولی به طور کلی استفاده از این رنگ مناسب نیست چون باعث دلمردگی کارکنان میشود.
سیاه: رنگی پایاندهنده و متوقفکننده است  بنابراین این رنگ برای محیط کار مناسب نیست.
دیدیم که اثر ارگونومی رنگ در افراد مختلف متفاوت است و هر رنگ، رفتار کار و عملکرد افراد را به نوعی تحت تاثیر قرار میدهد. وقتی از ارگونومی رنگ به درستی استفاده شود محیط شاد و خوشحال کنندهای خواهیم داشت و  از آن طرف بهرهوری و بازدهی کل نیز افزایش مییابند. بهکارگیری نادرست ارگونومی رنگ در محیطهای انسانی و عدم جایگزینی مناسب در مکان خاص خود، صدمات روحی شدیدی به انسان وارد خواهد آمد. از آنچه که گفته شد به این باور میرسیم که توجه به ارگونومی رنگ در محیط کار منجر به افزایش راندمان کاری و کاهش صدمات ناشی از ناهنجاری های محیط کار می شود.
    
اولین نفری باشید که این موضوع را می پسندید        
                            مدیریت_دانش مديريت دانش، رسيدن به اهداف سازمان با استفاده بهينه از دانش و يا توانايي يك سازمان در استفاده از سرمايه معنوي (تجربه و دانش فردي نزد هر فرد) و دانش دسته جمعي به منظور دستيابي به اهداف خود ... نمایش بیشتر    
    
    
    
    
    
اولین نفری باشید که این موضوع را می پسندید        
                            
اولین نفری باشید که این موضوع را می پسندید        
                            
اولین نفری باشید که این موضوع را می پسندید        
                            







